4.12.2024
Lämpötilatiedot eivät tällä hetkellä päivity OmaPKS-palveluun. Kyseessä on tekninen vika, joka on korjauksessa toimittajalla.
1.8.2024
Hallitus on päättänyt nostaa yleistä arvonlisäverokantaa 24 prosentista 25,5 prosenttiin. Muutos astuu voimaan 1.9.2024.
4.6.2024
OmaPKS-palvelu ei ole käytettävissä keskiviikkoaamuna 5.6. järjestelmäpäivityksen vuoksi. Käyttökatko alkaa klo 7 ja sen arvoitu kesto on 2 tuntia.
3.6.2024
Osalla asiakkaisamme on havaittu mittaustietojen siirtymisessä hitautta ja tilannetta selvitetään järjestelmätoimittajien kanssa.
2.4.2024
Asiakkaiden käyttötiedot eivät tällä hetkellä päivity OmaPKS-palveluun. Ongelmat liittyvät palveluiden väliseen tiedonsiirtoon ja vikaa ollaan parhaillaan korjaamassa.
4.9.2023
OmaPKS-palvelu ei ole käytettävissä torstaina klo 17 - 19 välisenä aikana järjestelmäpäivityksen vuoksi.
14.6.2023
Pohjois-Karjalan Sähkön OmaPKS-palvelussa on päivityksestä johtuva käyttökatko 15.06.2023 klo 07:00 - 08:00 välillä.
21.3.2023
Osalla asiakkaista kulutustiedot näkyvät korkeintaan 15.3 asti. Selvitämme ongelmaa ja korjaamme sen mahdollisimman pian lähipäivinä.
9.3.2023
Sähköhyvitys maksetaan automaattisesti sähkön myyjän tekemänä hyvityksenä sähkölaskulla, eikä asiakkaan tarvitse tehdä mitään toimenpiteitä sen saamiseksi. Hyvitys maksetaan kahdessa erässä aikaisintaan huhtikuussa 2023 päivätyllä sähkölaskulla. Hyvitys ei koske sähkönsiirtoon liittyviä maksuja.
3.2.2023
Maksuneuvonnassa kumppanimme on Ropo Capital. Ropon maksuneuvonta auttaa maksamiseen ja myöhästyneisiin maksuihin liittyvissä asioissa. Nopeimmin hoidat asiasi kuntoon Ropo Online -palvelussa, jossa voit tarkistaa laskusi tilanteen ja maksaa laskun, siirtää eräpäivää tai tehdä perintälaskulle maksusuunnitelman.
23.9.2022
Odotus- ja vastausaika on pidentynyt totutusta. Myös viesteihin vastaaminen vie nyt tavallista kauemmin. Kiitos kärsivällisyydestäsi!
28.3.2022
Tällä hetkellä viimeisimmät laskut eivät näy OmaPKS-palvelussa. Asia on korjauksessa.
28.3.2022
Ongelma laskujen näkymisessä OmaPKS-palvelussa on nyt korjattu ja viimeisimmät laskut ovat myös näkyvissä.
15.2.2022
OmaPKS-palvelussa on datahubin käyttöönottoon liittyvä käyttökatko 16.2. n. klo 7.30 – 14.00.
7.2.2022
Datahubin käyttöönotosta johtuen OmaPKS-palvelussa on katkos kulutustietojen päivittymisessä n. 10. – 21.2.2022. Datahub on Fingridin keskitetty tiedonvaihtojärjestelmä, joka otetaan käyttöön 21.2. Datahubia käyttävät kaikki Suomen sähkönmyynti- ja verkkoyhtiöt. Tutustu Datahubiin tästä https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinat/datahub
26.1.2022
Kaikkien suomalaisten sähkönkäyttötiedot yhteen tietojärjestelmään
Suomessa otetaan 21.2.2022 käyttöön sähkön vähittäismarkkinoiden keskitetty tiedonvaihtojärjestelmä, Datahub, joka varastoi kootusti asiakas-, mittaus- ja käyttöpaikkatietoja koko valtakunnan tasolla. Asiakkaalle järjestelmän käyttöönotto ei aiheuta toimenpiteitä.
26.1.2021
Tykkylumitilanteen paikannuslennot 26. tammikuuta PKS Sähkönsiirron alueella
25.1.2021
Kulutustiedot eivät tällä hetkellä näy kaikilla asiakkaillamme. Korjaustoimet ovat käynnissä.
30.3.2020
Nyt löydät kaikki verkostotyökohteet verkkosivuiltamme. Sähkönjakeluverkossamme tehdään vuosittain töitä sadoissa eri kohteissa. Asentajia, urakoitsijoita ja kalustoa liikkuu sellaisissakin paikoissa, joissa niihin ei ole ehkä totuttu, mistä seuraa luonnollisesti paljon kysymyksiä, että nyt on meneillään.
19.3.2020
Varaudumme koronaviruksen aiheuttamaan sairastumisriskiin erilaisin suojaustoimin, jotta pystyisimme palvelemaan asiakkaitamme kaikissa olosuhteissa. Suljemme myös sen vuoksi Joensuun IsoMyyssä sijaitsevan PKS Kaupan 13.4. saakka. Kaupan avaaminen voi aikaistua tai siirtyä myöhemmäksi tautitilanteesta riippuen. Kaupassa työskentelevät henkilöt siirtyvät muihin asiakaspalvelukanaviimme, joten sähköasioiden hoitaminen puhelimitse, sähköpostilla, chat-palvelussa tai OmaPKS-onlinepalvelussa onnistuvat normaaliin tapaan. Asiakaspalvelumme puhelinnumerossa 013 2663 100 (pvm/mpm) palvelee maanantaista torstaihin klo 8-18 ja perjantaisin 9-18.
19.2.2020
Käyntiasiakaspalvelumme muutti uusiin tiloihin. Sähkön myynti, sähköverkkoasiat ja muu käyntiasiakaspalvelu siirtyi Kauppakeskus IsoMyyhyn, jonne avautui uudentyyppinen sähkömyymälä, PKS Kauppa. PKS Sähkönsiirto Oy:n sähköistyspalvelu ja tekninen asiakaspalvelu siirtyivät sen sijaan Joensuun Tiedepuiston tiloihin Länsikadulle.
4.12.2019
Pimeän tultua koristevalot ja kyntteliköt kaivetaan esille joskus kylmistä ja kosteistakin varastotiloista. Valojen kunto on hyvä tarkistaa ennen käyttöönottoa.
13.6.2019
Osittainen käyttökatko järjestelmäpäivityksen vuoksi.
7.5.2019
Parhaimman hyödyn ilmalämpöpumpusta saat käyttämällä laitetta oikein, säätämällä tilanteen mukaisesti ja huoltamalla säännöllisesti. Tässä tietoa ilmalämpöpumpuista ja niiden käytöstä sekä oikean pumpun valinnasta.
https://energiaa.pks.fi/monipuolinen-opas-ilmalampopumpuista/
5.3.2019
Joko olet kokeillut energialaskuria? Helppokäyttöisellä energialaskurilla saat tietoa siitä, mihin juuri sinun talossasi sähköä kuluu.
25.5.2018
Eu:n tietosuoja-asetus astuu voimaan 25.5.2018.
Olemme Pohjois-Karjalan Sähkö Oy:ssä valmistautuneet EU:n tietosuoja-asetuksen voimaantuloon tarkastamalla henkilötietojen käsittelyä koskevat käytäntömme ja dokumentaation siten, että ne vastaavat asetuksen vaatimuksia.
Henkilötietojen käsittelyä koskevat tietosuojaselosteemme on julkaistu nettisivullamme www.pks.fi.
25.4.2018
Laskun kuvan näyttämisessä olevat ongelmat on saatu korjattua. Nyt pääset katsomaan kaikkia laskujasi.
29.3.2018
Näytä lasku -toiminnallisuudessa on ongelmia
19.3.2018
Pohjois-Karjalan Sähkön lasku- ja puhelinpalvelut uudistuivat ja samassa yhteydessä muuttuivat myös pankkitili ja viitenumerot.
27.6.2017
Sähköliittymä voidaan teknisesti rakentaa periaatteessa minne tahansa, mutta rajoitteeksi käytännössä kuitenkin muodostuvat liittymän rakentamisen kustannukset. Hinnan selvittämistä ennakkoon helpottaa uusi sähköinen liittymäpalvelu, joka löytyy OmaPKS-palvelusta.
18.5.2017
OmaPKS-matkalahjakortti meni Kiteelle
Arvoimme kaikkien OmaPKS-asiointipalveluun rekisteröityneiden kesken 500 euron matkalahjakortin. Onnetar suosi Arja Hirvosta Kiteeltä. Onnea voittajalle!
25.11.2016
Pohjoismaiden vesivarastojen heikon tilanteen ja Keski-Euroopan poikkeuksellisen kalliin tukkusähkön hinnan takia olivat sähkön hintanoteeraukset marraskuussa sähköpörssissä jonkin verran normaalia korkeammalla tasolla. Nopeasti parantuneen markkinatilanteen myötä ensi talven sähkön hinta on kuitenkin tullut yhtä nopeasti takaisin alas.
11.1.2016
Nauti mukavuudesta ja käytä energiaa järkevästi. Pienillä muutoksilla käyttötavoissasi voit säästää energiakuluissa merkittävästi. Tutustu vinkkeihin ja hyödynnä parhaat!
http://energianeuvonta.pks.fi/kaytaoikein/ajankohtaiset-vinkit-kodin-energiankayttoon
17.12.2015
Olemme koonneet kaikki sähköiset palvelumme edessäsi olevan upouuden OmaPKS-palvelun alle. Tästä lähtien pääset siis kaikkiin sähköisiin palveluihimme, kuten Omawatti-, Katkot-, ja Live-palveluun helposti samalla tunnuksella ja yhdellä kirjautumisella. OmaPKS -palvelussa voit muun muassa ylläpitää omia tietojasi, tarkastella sopimuksiasi ja seurata sekä vertailla energiankäyttöäsi haluamallasi välineellä ja juuri sinulle sopivaan aikaan.